Sivrihisar Belediye Başkanı Hamid Yüzügüllü TIMSS Uygulanan Eskişehir’deki 2 okuldan birisi olan Sivrihisar Hasan Karacalar Ortaokulunda düzenlenen programa katıldı.
Türkiye’nin de üyesi olduğu Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından 4 yıllık döngülerle yapılan TIMSS tanıtımında çocuklara başarılar dilendi ve hediyeleri takdim edildi.
TIMSS Nedir?
Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (Trends in International Mathematics and Science Study) TIMSS, “Uluslararası Eğitimsel Başarıyı Değerlendirme Birliği (IEA)” tarafından yapılan ülkelerin eğitim sistemini izlemeyi amaçlayan değerlendirme sınavıdır. TIMSS uygulamasının merkezi ABD’nin Boston şehrindeki TIMSS Uluslararası Çalışma Merkezi ve Hollanda’nın Amsterdam şehrindeki Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) Yürütme Merkezidir. Ülkemizde ise TIMSS uygulamaları Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) altındaki “Ölçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Grup Başkanlığı” tarafından yürütülmektedir.
TIMSS Ne Amaçla Yapılır?
TIMSS tüm dünyada 4. ve 8. sınıflarda matematik ve fen başarısını ölçmenin yanı sıra, öğretim programlarının ne derece uygulandığını belirlemeyi ve iyi uygulamaları ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca kimi araştırmacılara göre gelişmiş ülkelerin yatırımlarını yönlendirmesi ileriki dönemlerde hangi ülkelere yatırım yapabileceğini belirlemek amacıyla TIMSS verilerinin de kullanıldığı belirtilmektedir.
Fen ve Matematik Performansı Ölçüyor
Türkiye´nin de üyesi olduğu Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından 4 yıllık döngülerle yapılan TIMSS, 4. ve 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin matematik ve fen bilimleri derslerinde kazandığı bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik yapılıyor. TIMSS, ülkelerdeki söz konusu sınıflardaki öğrencilerin matematik ve fen alanlarındaki başarılarını ölçmek, eğitim ve öğretimin okullarda nasıl gerçekleştiğini, eğitim sisteminin etkinlik ve verimliliğini, ülkelerin eğitim sistemleri arasındaki farklılıkları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla düzenleniyor. Bu amaç doğrultusunda başarı testleri ve çeşitli anketler kullanılarak, öğrencilerin fen ve matematik alanındaki performansları, eğitim sistemleri, öğretim programları, öğrenci özellikleri, öğretmen ve okulların karakteristik özellikleri ile ilgili bilgiler toplanıyor.
Yorum Yaz